Aktualności

28.01.2017

Ferie 2017

Nie tajemnica, że lubimy chodzić po górach i przełamywać własne słabości - to też jest część terapii.
Dlatego nie wyobrażamy sobie innego miejsca na spędzenie przerwy zimowej jak górska okolica.

Hala Boracza ( 860m n.p.m ) to miejsce pełne pięknych widoków do którego prowadzi nie jeden szlak turystyczny.

Dlatego już drugiego dnia naszego pobytu wybraliśmy się na wędrówkę. Wspólnie pokonaliśmy trudy ponad 10 godzinnego marszu.
Zdobyliśmy Rysiankę ( 1322m n.p.m) i Romankę ( 1366m n.p.m). Nie bez atrakcji była też droga powrotna nieprzetartym szlakiem niebieskim, gdzie wpadaliśmy po pas do śniegu. To była najdłuższa wędrówka - tego dnia przebyliśmy ponad 40km. Wróciliśmy do schroniska już po zmroku, zmęczeni,    ale usatysfakcjonowani. Po takim wysiłku czekolada na gorąco i zapiekanki smakowały wyjątkowo. Dla wielu z nas była to pierwsza w życiu taka wyprawa.
Widoki w górach o tej porze roku są przepiękne.
W pozostałe dni wędrowaliśmy już trochę krócej. Naszą ulubioną zabawą było zjeżdżanie na workach z sianem i dupolotach. Była też bitwa na śnieżki. Nie obyło się bez intensywnej pracy podczas zajęć terapeutycznych, bo są one częścią każdego dnia Społeczności. Przedostatni dzień naszego pobytu spędziliśmy w Żywcu – głównym celem tym razem był „Aquapark Leśna” gdzie prawie wszyscy grzaliśmy się w saunie po tych mroźnych wędrówkach w poprzednie dni.

Po tygodniu nadszedł czas pożegnania tej pięknej okolicy i gospodarzy schroniska, w którym mieszkaliśmy.
Podziękowaliśmy za miłą gościnę i pyszne jedzenie i wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszego „Domu Nadziei”.